Stress escapism, solo traveler motivation in terms of consumer behavior
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Cavagnaro, E., Staffieri, S., & Postma, A. (2018). Understanding millennials’ tourism experience: values and meaning to travel as a key for identifying target clusters for youth (sustainable) tourism. Journal of Tourism Futures, 4(1), 31–42
Damanik, J., & Weber, H. (2006). Perencanaan Ekowisata dari Teori ke Aplikasi.
Dwijendra, N. K. A. (2018). Eco Tourism Opsi Pengembangan Pariwisata Berkelanjutan di Wilayah Bali Tengah. Senada, 1(1), 393–402. https://eprosiding.std-bali.ac.id/index.php/senada/article/view/81
Kotler, P., & Amstrong, G. (2015). Marketing An Introduction (15th ed.). Pearson Prenctice Hall.
Laesser, C., Beritelli, P., & Riklin, T. (2016). Solo travel-Explorative insights from a mature market (Switzerland). https://scholarworks.umass.edu/ttra/2007/Presented_Papers/57
Mehmetoglu, D., & Larsen. (2001). Solitary travellers in the Norwegian Lofoten Islands: Why do People Travel on Their Own?
Mowen, J., & Minor, M. (2002). Perilaku Konsumen (P. P. Erlangga (ed.)).
Ozen, H., & Engizek, N. K. (2013). Shopping online without thinking: Being emotional or rational? Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics.
Philip. (2019). Pengaruh Gaya Hidup Terhadap Keputusan Pembelian Dengan Perilaku Konsumtif Sebagai Variabel Intervening Pada Pembelian Sneakers Branded oleh Generasi Z di Surabaya.
Rosenbloom, S. (2012). Searching for The New York Times. 2 November. https://www.nytimes.com/2012/11/04/travel/single-for-the-holidays.html?_r=0
Sain. (2020). Peran Influencer dalam Membangkitkan Pariwisata. Pena Sultra.
Samamura, B. (2004). Panduan Riset Perilaku Konsumen. PT. Gramedia Pustaka Utama.
Schiffman, & Kanuk. (2008). Perilaku Konsumen (7th ed.). Indeks.
Setiadi. (2003). Perilaku Konsumen : Konsep dan Implikasi untuk Strategi dan Penelitian Pemasaran. Kencana.
Statistik, B. P. (2021). Jumlah kunjungan wisman ke Indonesia Desember 2019 mencapai 1,38 juta kunjungan. https://www.bps.go.id/pressrelease/2020/02/03/1711/jumlah-kunjungan-wisman-ke-indonesia-desember-2019-mencapai-1-38-juta-kunjungan-.html
Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Bisnis (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D). Alfabeta.
Widianto, S. (2019). Tourism 4.0 Incar Wisatawan Milenial dengan Target Berlipat - Pikiran-Rakyat.com. https://www.pikiran-rakyat.com/nasional/pr-01307094/tourism-40-incar-wisatawan-milenial-dengan-target-berlipat
Yanti, G. A. P. (2020). Perkembangan Teknologi Dalam Dunia Pendidikan, Menguntungkan atau Merugikan? - POS BALI Kritis - Cerdas - Independen. PosBali.Co.Id. https://posbali.co.id/perkembangan-teknologi-dalam-pendidikan-merugikan-atau-menguntungkan/
DOI: http://dx.doi.org/10.33021/icfbe.v3i1.3760
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Editorial Office:
Faculty of Business President University
Jalan Ki Hajar Dewantara Mekarmukti
Cikarang Utara, Bekasi, Jawa Barat
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.